E-shopy

Velký seriál o internetových obchodech (1) - přehled témat

Cesta k článku: Seo-slovnik.cz » E-shopy » Velký seriál o internetových obchodech (1)
Napsal: Jiří Komár | @jirikomar | Úterý 08.01.2013 | Komenáře

Velký seriál o internetových obchodech (1)

Před nějakým časem, když jsem zakládal tento web, tak jsem měl v plánu udělat článek o internetových obchodech. Jenže znáte to, času je málo, práce hodně a člověk pořád objevuje něco nového.

Nyní jsem si ale konečně našel čas a rozhodl jsem se napsat díky obsáhlosti tohoto tématu rovnou celý seriál o internetových obchodech v roce 2013, který bude mít dohromady 20 dílů.

Články se budu snažit vydávat co týden, ale je možné, že u větších témat bude interval o trochu delší.

O čem se tedy bude psát?

V jednotlivých článcích se vždy budu zaobírat nějakým tématem, které se pokusím co nejvíce rozepsat a odpovědět na všechny otázky, které mě napadnou. Některé články možná budou někomu připadat jako zbytečné, ale i tak byste se asi divili, jak často se setkávám s klienty, kteří danou věc vůbec neřeší nebo řeší, ale naprosto špatně.

Témata jednotlivých článků na téma internetové obchody:

Jak začít s internetovým obchodem?

Tento článek bude určen nováčkům v oboru nebo lidem, kteří zjistili, že internet je zajímavý kanál, kterému se chtějí naplno věnovat. Dozvíte se, na co byste neměli zapomenout, pokud začínáte provozovat internetový obchod, jaké jsou možnosti prodeje a co to pro vás bude znamenat. Nebudou chybět tipy na nástroje a služby, které se můžou v začátcích podnikání na internetu hodit.

Jak správně specifikovat internetový obchod zadavateli?

Téma, které se často podceňuje a díky kterému vznikají často problémy. Řeknu vám, co je potřeba zajistit před tím, než začnete poptávat dodavatele vašeho internetového obchodu. Budeme se bavit o webdesignu, funkčnostech a o tom, jak to funguje ve firmách, které tvoří internetové obchody.

Proč jsou u e-shopu dobré wireframy a kdy je použít?

Článek určený zejména větším firmám, které ještě nemají  nebo se chystají redesignovat své stávající řešení. Vysvětlíme si, proč se dělají wireframy a v čem nám mohou pomoci. Proč by se neměla podceňovat příprava e-shopu a jaké nástroje nám mohou pomoci.

Jak je to s ERP systémy a proč na ně nezapomínat?

Článek o ERP systémech a o všem co je pro ně typické. Výhody a nevýhody, na které můžete narazit, pokud máte ERP systém a e-shop. Popíšeme si, jak se takový e-shop běžně propojuje s internetovým obchodem. Zároveň si ukážeme nejčastější problémy, se kterými jsem se setkal.

Funkčnosti, které by měl umět i Váš e-shop

Článek zaměřený na nejrůznější vychytávky, které vám dopomohou k vyšším ziskům. Pobavíme se i o funkcích, které jsou podceňované nebo naopak o funkcích, která vám jen odhání uživatele.

Internetové obchody zdarma?!

Pokud hledáte e-shop zadarmo, tak si povíme, jaké jsou na trhu možnosti, co jednotlivá řešení nabízejí a kdy je lepší si to rozmyslet a sáhnout po něčem placeném.

Krabicová řešení internetových obchodů

Pokud už vám nestačí e-shop zdarma, tak tento článek vám představí jednotlivá krabicová řešení. Povíme si jak o menších systémech k odkupu, tak o e-shopech, které si můžete pronajmout. Srovnáme jednotlivé aplikace a řekneme si plusy a mínusy.

Internetové obchody na míru

V rámci tohoto článku si povíme o velkých hráčích na českém trhu. Popíšu vám, jak se tvoří e-shop na míru, co od takového řešení můžete čekat a jak kdy je vhodné zvolit dražší robustní řešení.

Výběr správného dodavatele internetového obchodu

Když poznáme jednotlivé dodavatele řešení, řekneme si něco málo k tomu, jak si z dodaných nabídek vybrat, abychom po čase nelitovali.

Průběh realizace internetové aplikace

Spuštění e-shopu v dnešní době může trvat několik minut i pár měsíců, proto bychom měli vědět, co nás během realizace e-shopu čeká a co se od nás jako provozovatele bude očekávat. Nesoučinnost je totiž jedním z nejčastějších důvodů, proč se spuštění e-shopu nestihne.

Nástroje, bez kterých se při provozování internetového obchodu neobejdete

Abychom dělali něco pořádně, je dobré při provozování e-shopu využívat kvalitní a ověřené nástroje a služby, které nám pomohou s našimi problémy. V tomto článku si řekneme, kteří pomocníci nám opravdu pomohou, a kterým se raději vyvarovat. PS: Pokud používáte seo-servis.cz, můžu vám už teď říct, aby jste s tím přestali. :)

Jak na SEO pro internetový obchod

SEO stále funguje a stejně jako u webů i u e-shopů jde jen o poctivou práci a dodržování určitých pravidel. V tomto článku si řekneme, na co se často zapomíná, co bychom dělat neměli a co naopak ano :)

E-mail marketing na e-shopu má smysl!

Promyšleného e-mail marketingu se u většiny českých a slovenských e-shopů nedočkáme. E-shopy v našich luzích a hájích se totiž zasekly u nesmyslného rozesílání spamu. V článku budeme mluvit o nástrojích, které je dobré používat. O tom, jak bychom měli e-maily sbírat, analyzovat a rozesílat.

Časté chyby při realizaci a spouštění internetového obchodu

Dopustit se nějakých chyb při tvorbě nebo spouštění nového e-shopu je velmi snadné. V tomto článku si proto řekne o nejčastějších chybách, kterých se dopouští provozovatelé nebo tvůrci e-shop aplikací.

Kdy na e-shop použít PPC reklamu a jak?

PPC neboli platba za kliknutí je jedním z nejúčinnějších nástrojů internetové reklamy vůbec. V článku si ukážeme, jaké máme možnosti ve spojení s e-shopem. Kdy je dobré PPC reklamu použít a proč bychom se jí neměli bát.

Ladíme zbožové vyhledávače na maximum

Zbožové vyhledávače (Zbozi.cz, Heureka.cz, Hledejceny.cz, Google nákupy atd.) patří již neodmyslitelně k prodeji přes internet. Ale i přes důležitost těchto nástrojů se stále potýkám s e-shopy, které o své XML exporty nepečují tak, jak by se mělo. V tomto článku si řekneme o všem, co tyto služby nabízejí prodejcům a řekneme si, co se dá ještě vylepšit.

Sociální sítě v e-shopu, ano či ne?

O sociálních sítích toho bylo napsáno v posledních letech opravdu hodně. Bohužel stále se najde hodně provozovatelů internetových obchodů, kteří používají k podpoře svého e-shopu sociální sítě špatně.. My si řekneme, co od vybraných sociálních sítí (Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, Linkedin, Foursquare) můžeme čekat a jak je používat správně.

Remarketing u internetových obchodů – krok za krokem

Remarketing patří v poslední době k fenoménu, který je stále na české internetové scéně opomíjený. V tomto článku si ukážeme, jak remarketing funguje, proč je dobré se o něj zajímat a co nám může ve spojení s e-shopem přinést.

Největší chyby e-shopových řešení

Žádná aplikace není bez chyb. V tomto článku si ukážeme nejčastější chyby v e-shopech a řekneme si jak je nejlépe opravit nebo jim předcházet.

Čeho se při provozování internetového obchodu vyvarovat a proč

Soupis věcí, které byste určitě neměli s vaším e-shopem dělat. Tipy na co si dát pozor a čemu se důkladně věnovat.

Pokud bude nějaké téma vynecháno nebo doplněno, tak mě prosím omluvte, tento seznam sestavuji bez toho, aniž bych měl ještě většinu článku napsanou, takže je možné že při psaní zjistím, že nějaké téma je nevhodné, popřípadě že něco je potřeba ještě doplnit.

Proč byste to měli číst?

Ano, to je dobrá otázka, proč byste mé články měli číst? Myslím si, že hlavně proto, že posledních sedm let pracuji pro největší české firmy tvořící internetové obchody (netdevelo a NetDirect) a podílel jsem se na celé řadě úspěšných českých a slovenských internetových obchodů.

Mezi nejznámější pak určitě patří projekty jako OKAY.cz, Shark.sk, Rogelli.cz nebo Bambule.cz, Alfa.cz a řada dalších. 


Štítky k článku: E-shop, Internetový marketing, PPC, SEM, SEO, Sociální sítě, UX
Jiří Komár

Jiří Komár

Autor článku působí jako UX designer a specialista na internetový marketing. Posledních sedm let se pohybuje především v prostředí internetových obchodů a podílel se na projektech jako OKAY.cz, Kama.cz, Bambule.cz, Rogelli.cz nebo Alfa.cz.

Rubriky
Rubrika Článek

Veškerý obsah je majetkem autorů, jeho další šíření bez souhlasu je zakázáno, 2008 - 2017 © www.seo-slovnik.cz - Váš internetový rádce