Seo slovník

Microsite

Cesta k článku: Seo-slovnik.cz » m » Microsite
Napsal: Seo-slovnik.cz | Pátek 23.10.2009 | Komentáře vypnuty

Co si představit pod tímto pojmem? Microsite je v překladu malá internetová stránka, která je specifická tím, že se specializuje jen na malé množství produktů nebo služeb. Můžeme jít jak o samostatný web na své vlastní doméně, tak ji lze realizovat na v rámci firemního webu.

Příklad:
 

  • www.vanocejsoutu.cz - microsite na své vlasní doméně
  • www.darecky123.cz/vanoce - microsite v rámci firemního webu


Asi se ptáte proč dělat malé stránky, když máme hlavní firemní web. Je to jednoduché, nevýhoda hlavního webu je v rozmělnění sdělované informace. Pokud chceme návštěvníkovi našeho webu ukázat nějakou novinku nebo nějakou novou a zajímavou službu, nemůžeme si dovolit předělat komplet úvodní stránku, ve které by se novinka jinak ztratila. Od toho jsou tady právě microsite.
 

Co potřebujeme vědět o tvorbě microsite


Microsite je vytvářena pro podporu nových produktů a služeb. Proto by měla být vždy provázaná propracovanou reklamní kampaní. Musíme si uvědomit, že novou stránku nikdo nezná, takže ji asi nikdo jen tak nezadá do prohlížeče.

Pokud vytváříme microsite v rámci našeho firemního webu, je dobré na ní dobře návštěvníka upozornit. Protože často jde na hlavní firemní web právě kvůli reklamní kampani na microsite.

Microsite by neměla být kopií našeho webu. Je velmi vhodné, aby se lišila v designu a přinášela nějaký prvek zábavy (soutěž, webovou hru - advergaming, audio na webu, video prezentaci a podobně)

Spuštění microsite by mělo být naplánováno souběžně s reklamní kampaní, určitě nemá cenu spouštět kampaň bez hotové stránky. Reklama může být vedena paralelně v televizi, rádiu, internetovými kanály jako Pay per click, bannery, sociálními sítěmi nebo pomocí PR článků. Časem se dostaví i výsledky u fulltextových vyhledávačů.

Microsite nesmí sklouzávat ke klasické webové prezentaci. Proto by jsme si měli hlídat počet stránek, dobrou navigační strukturu a formu našeho sdělení (poutavost nadpisů, čtivý text)

Při vytváření microsite by jsme se měli zaměřit zejména na konverzní trychtýř (kroky, které by měl uživatel na našem webu udělat) Ten by měl být maximálně odladěný a neměl by našim návštěvníkům klást zbytečné překážky.

S tímto článkem je dobré si přečíst také tyto články:


Rubriky
Rubrika Článek

Veškerý obsah je majetkem autorů, jeho další šíření bez souhlasu je zakázáno, 2008 - 2017 © www.seo-slovnik.cz - Váš internetový rádce