SEO

Optimalizujete na méně konkurenční slova, vyplatí se to

Cesta k článku: Seo-slovnik.cz » SEO » Optimalizujete na méně konkurenční slova, vyplatí se to
Napsal: Jiří Komár | @jirikomar | Neděle 14.03.2010 | Komenáře

Optimalizujete na méně konkurenční slova, vyplatí se to

Optimalizace pro fulltextové vyhledávače patří v dnešní době k fenoménům. Mnoho obchodníků se budí ze svých snů, jen aby zkontrolovali, zda se nepropadli na některé klíčové slovo, které tvoří většinu návštěvnosti jejich webu. V drtivé většině těchto případů, jde o slova, která se takřka nedají udržet. Jelikož obchodníci nemají dostatek zkušeností a času, aby se takovému slovu věnovali. Na druhou stranu jsou stovky slov, o které se nikdo nezajímá a na které nikdo nezkouší optimalizovat. Těmito slovy se budeme zabývat v tomto článku.

Rozdělení klíčových slov

Nejprve bychom si měli říct, podle čeho a jak klíčová slova rozdělujeme. Klíčové slovo je pro nás spojení nebo výraz, které nám generuje návštěvnost. Klíčová slova lze rozdělit na obecná a konkretizovaná. Přičemž obecná klíčová slova mohou být třeba: dovolená, parfémy, hodinky nebo spodní prádlo. Jde o slova, která obecně popisují druh nabízeného zboží nebo služby. Konkretizované slova jsou takové, které jsou rozšířena o nějaké rozšiřující slovo, čímž dává hledající najevo, že se zajímá o konkrétnější věc. Rozšiřujícím slovem může být značka výrobku, varianta výrobku nebo jiné slovo, které obecný výraz konkretizuje.

Příklad:

Parfémy Hugo Boss – slovo parfémy konkretizujeme konkrétní značkou
Podprsenky XXL – slovo podprsenky konkretizujeme velikosti
Dovolená Egypt – slovo dovolená konkretizujeme zvolenou destinací.

Podobných případů jde uvést tisíce. Teď si asi mnoho čtenářů řekne, proč mi to tady říkají, vždyť já to dobře vím. Ale divili by jste se, kolik lidí se pořád soustředí na obecná a těžko dosažitelná slovní spojení.
 

Long tail – cesta k úspěchu

Skoro denně slyším, že pokud nebudu na první pozici na dané slovo, tak to SEO nemá cenu atd. Oproti tomu, mnoho obchodníků nikdy neslyšelo výraz long tail, který dokazuje, že i bez obecných slov, se lze pěkně prosadit a ba co víc, pomocí long tail lze získat ty opravdové zacílené zákazníky. Long tail (dlouhý chvost, někdy také dlouhý ocas) je označení pro graf, který znázorňuje hledanost obecných a konkrétnějších klíčových slov. Zatímco obecná slova na grafu zabírají několik předních příček, konkrétnější klíčová slova se v grafu táhnout daleko dozadu. Obecná slova můžeme také nazvat více atraktivními slovy. Celá myšlenka long tailu spočívá v tom, že pokud sečteme návštěvnost, kterou nám dávají naše nejatraktivnější slova a porovnáme ji se součtem všech ostatních slov. Zjistíme, že návštěvnost přivedená přes ostatní slova, je mnohokrát vyšší než přes obecnější výrazy. A to i přes to, že obecnější slova jsou hledaná mnohonásobně více.

Rizika obecných slov

Pokud optimalizujeme na obecná klíčová slova, je pro nás umístění zpravila velmi obtížné. Ne jen, že se nám to asi nepodaří, ale pokud ano, musíme pro optimalizaci takového spojení vynaložit velké množství času a prostředků. Navíc, na dané slovní spojení optimalizuje také naše konkurence, se kterou budeme muset neustále soupeřit a pozice se tak budou často měnit v náš neprospěch. Pokud jsme pak závislí na několika obecných slovních spojeních, je pro nás propad velmi riskantní, někdy až smrtelný. Proto je pro nás daleko zajímavější optimalizace na konkrétnější spojení, kde jsme schopni dosáhnout dobrých výsledků za poměrně krátkou dobu. Pokud budeme důslední a nebudeme spěchat, postupem času se nám začnou zlepšovat i obecná slova. To je způsobeno posílením podstránek, které začnou vyživovat vyšší vrstvy webu. 

V příštím článku si ukážeme, jak optimalizovat stránku webu na konkrétnější slovní spojení. Na co se zaměřit a čemu bychom se měli vyvarovat, pokud chceme návštěvníky přivést na správnou stránku.

Pokud máte nějaké otázky, budeme rádi za Vaše dotazy do diskuze.


Štítky k článku: SEO
Jiří Komár

Jiří Komár

Autor článku působí jako UX designer a specialista na internetový marketing. Posledních sedm let se pohybuje především v prostředí internetových obchodů a podílel se na projektech jako OKAY.cz, Kama.cz, Bambule.cz, Rogelli.cz nebo Alfa.cz.

Rubriky
Rubrika Článek

Veškerý obsah je majetkem autorů, jeho další šíření bez souhlasu je zakázáno, 2008 - 2017 © www.seo-slovnik.cz - Váš internetový rádce