PPC

(Ne)konference PPC reklama 2013

Cesta k článku: Seo-slovnik.cz » PPC » (Ne)konference PPC reklama 2013
Napsal: Jan Korpas | Středa 27.02.2013 | Komenáře

(Ne)konference PPC reklama 2013

Agentura Besteto.cz v čele s Michalem Janíkem včera pořádala další tzv. (ne)konferenci, tentokrát o PPC reklamě. Tuto akci jsme si nemohli nechat ujít a tak jsme se vydali do Brna ve složení já (Honza) a Radim. Rádi vám v tomto článku poskytneme souhrn toho nejdůležitějšího, co bylo včera řečeno.

Na programu byly tři bloky, kdy se postupně představili zástupci největších hráčů mezi poskytovateli PPC reklamy na českém trhu. První blok patřil společnosti Etarget, poté vystoupili zástupci Sklik a nakonec byl blok určený pro AdWords, ale pracovníci společnosti Google krátce před (ne)konferencí museli účast odříct a tak za sebe poslali skvělou náhradu Petru Větrovskou. V dobré náladě z jarního počasí, které v Brně panovalo, jsme se usadili a pozorně poslouchali.

Etarget

Za Etarget se nám představili kluci ze Slovenska Marcel Vašš a Matej Koralovský. Etarget všichni dobře známe, ale možná trochu neprávem zapadl u většiny marketérů do ústraní a nevěnují mu tak velkou pozornost. Přičemž pro českou síť disponuje partnerskými weby, jako jsou iDnes.cz, Blesk.cz, Online hry, Lidovky apod. Na těchto a dalších podobných portálech se pro některé projekty může nacházet docela zajímavá cílovka. Také nám bylo řečeno, ať se nenecháme mýlit portálem Online hry, kde nechodí pouze děti, jak si každý myslí, ale převážně dospělí v pracovní době :)

Marcel dále uvedl, že cílení již neprobíhá jen podle zvolených klíčových slov v porovnání s obsahem webu, ale také pomocí zájmů uživatelů. To je rozhodně dobrý krok, jelikož ne vždy je možné dle obsahu určit, jaká reklama by se na webu měla zobrazit. Zajímavostí pak také bylo, že lze přes Etarget spravovat reklamy na Facebooku, což z něj dělá jediný systém, který něco takového v tuzemsku nabízí.

Určitě zajímavou funkcí je retargeting, který je dnes také hojně využíván v AdWords. K tomu nám byly pro lepší představu uvedeny některá čísla:

  • CTR celkem za všechny kampaně 0,0338%
  • CTR za retargeting 0,0853%
  • Konverzní poměr celkem za všechny kampaně 1,33%
  • Konverzní poměr za retargeting 5,30%


Nakonec bych zmínil, že ceny za prokliky v Etargetu se pohybují v průměru mezi 1,50 – 4,50 Kč, součástí inzerátů je obrázek, který pak zvyšuje CTR a nebo v případě použití loga pomáhá při budování brandu a také, že kampaně v porno obsahu docela dobře fungují a to nejen pro prodejce erotického zboží :)

Sečteno podtrženo, bylo to zajímavé a rozhodně stálo za to, oprášit si trochu zašlé znalosti o tomto systému. Pánové Marcel Vašš a Matej Koralovský mluvili velice pěkně a měli dobré postřehy.

Sklik

Z Skliku také dorazili dva zástupci Jirka Chomát a Ondřej Lukas. Kluci začali tím, že nám ukázali A/B testy nově nasazeného řazení inzerátů, od kterého si slibovali zlepšení zpětné vazby uživatelů v momentě, kdy vyhledávají na Seznamu a klikají na inzeráty Skliku. Výsledkem tedy mělo být relevantnější řazení inzerátů. Na uvedených grafech bylo krásně vidět, jak se zvýšilo CTR a také samozřejmě obrat Skliku. Více informací o této úpravě bylo napsáno na blogu Skliku. To zajímavější nás ale teprve čekalo :)

První oznámenou novinkou bylo cílení podle témat. Ke stávajícím možnostem cílení v obsahové síti přibude výběr témat, dle nichž nám budou předloženy weby, na kterých by se měla reklama zobrazovat. Zajímavý dotaz padl, v souvislosti s obsahovou sítí, na bannery, jestli jsou super. Jirka řekl, cituji „Lidi to neumí používat a není to super.“ Jedním dechem ale zároveň dodal, že pro správu bannerů nejsou vhodné nástroje a tak se to bude ještě měnit, aby s nimi mohli inzerenti lépe pracovat.

Skvělou věcí, na kterou se budeme určitě všichni těšit, jsou dotazy spouštějící inzeráty. Toto jsou data, která určitě chyběla každému správci PPC reklamy. Přijít by měly snad na jaře.

Poté následovala další pecka v podobě nového rozhraní Skliku, které se chystá taktéž na jaře. Bude krásné, barevné, doplněné o grafy a možná další features, které nebyly zmíněny, a z obrázku nebylo zřejmé, co vše můžeme očekávat. Však posuďte sami.

Nové rozhraní Skliku

Nakonec nám Jirka ukázal, kolik jich na Skliku pracuje a tím si i trochu naběhl, protože zmínil také, že mají 30 optimalizátorů PPC kampaní pro standardní správu a 6 pro profi správu. Nad tímto tématem se rozhořela diskuze, jelikož jsme se mnozí setkali s kampaněmi, které byly založeny a spravovány optimalizátory z Skliku a určitě nebyly zrovna nejlépe nastaveny. Naštěstí včas zasáhl pořadatel (ne)konference Michal a mohli jsme tak pokračovat v poklidu dále.

Poslední zmínkou už v následné debatě bylo, že se možná chystá nějaký program pro agentury. Také, že existují pre-paid účty, které jsou poskytovány agenturám, v nichž mají možnost nabíjet kredit a ten pak přerozdělovat potřebným klientům. Odpadá tak problém s nabíjením kreditu pro několik klientů zvlášť. Dále se chystají sitelinky, které známe z AdWords a možnost inzerovat erotické zboží.

Jak je patrné z výše uvedeného, Sklik plánuje docela velké změny. Nezbývá, než jim držet palce, ať se vše podaří a nám se pak se systémem dobře pracuje.

AdWords

Jak jsme zmínili ihned v úvodu, zástupci Google se omluvili a bohužel na (ne)konferenci nemohli dorazit. Jako svého zástupce vyslali Petru Větrovskou, která se ještě těsně před svým vystoupením snažila na Twitteru najít nějakého parťáka, aby jako jediná nebyla na pódiu sama. Nakonec jej našla a ten se skvěle zhostil úkolu posouvání slidů :)

Petra se rozhodla, že nám představí novinky, které se v nedávné době v AdWords udály. Začala o Product Listing Ads (PLA), které nabízejí nové možnosti cílení přímo na produkty. Inzeráty jsou zcela odlišné od těch klasických textových a obsahují titulek, obrázek, cenu a nějaké promo sdělení. Očekává se lepší CTR, větší návštěvnost a konverze, jednoduchost cílení a větší zásah. Pro více informací je vše hezky popsáno na blogu Petry v článku PLA: Co jsou Product Listing Ads.

Ve druhé části se zaměřila na velkou novinku AdWords, kterou jsou Rozšířené kampaně (Enhanced campaigns). Google se snaží reagovat na moderní propojený svět, kdy uživatelé používají různá zařízení pro surfování na internetu a správcům kampaní se tak snaží nabídnout možnosti, jak efektivněji cílit na uživatele. Je toho spoustu a Petra již vše opět shrnula na svém blogu v článku Rozšířené kampaně: AdWords už nebudou jako dřív.

Závěrečná (panelová) diskuze

Zakončení oficiálního programu patřilo diskuzi, ve které byly hlavními tématy budoucnost PPC reklamy a PPC reklama na mobilních zařízeních.

Závěrečná (panelová) diskuze

Pochvala organizátorům

Za nás vše hodnotíme velice kladně. Neformální prostředí ve stylu undergroundového klubu jen podtrhlo název celé akce (ne)konference. Sešla se zde dobrá parta lidí a dozvěděli jsme se zajímavé novinky, takže jsme plni očekávání. Mile nás překvapili kluci z Etargetu, kteří prezentovali velice pěkně a myslíme, že zapůsobili na docela hodně lidí v sále.

Michal Janík a jeho tým s Besteta odvedli skvělou práci a doufáme, že se na podobné akci opět setkáme. Děkujeme.


Štítky k článku: Internetový marketing, PPC
Rubriky
Rubrika Článek

Veškerý obsah je majetkem autorů, jeho další šíření bez souhlasu je zakázáno, 2008 - 2016 © www.seo-slovnik.cz - Váš internetový rádce