Vyhledávače

Google propojuje své vyhledávání s Google+

Cesta k článku: Seo-slovnik.cz » Vyhledávače » Google propojuje své vyhledávání s Google+
Napsal: Jiří Komár | @jirikomar | Neděle 15.01.2012 | Komenáře

Google propojuje své vyhledávání s Google+

Tento týden společnost Google vydala sadu novinek, které ještě více propojují vyhledávací algoritmus Googlu s jejich sociální sítí Google+. Uživatelé této sociální sítě tak budou ještě blíže k informacím týkajících se jejich přátel a známých. Zatím jsou změny zakomponovány pouze do vyhledávače, ale lze předpokládat, že v nejbližší době se s nimi potkáme i v jiných službách od společnosti Google.

Hlavní tři novinky jsou pak: vyhledávání profilů, lidé a stránky, osobní výsledky.

Poznámka: Všechny tři hlavní změny budou dostupné pouze uživatelům, kteří budou při vyhledávání přihlášení na svůj Google+ účet.  

Vyhledávání profilů (Profiles in Search)

Prvním rozšířením je přidání profilů do fulltextového našeptávače a funkce automatického dokončování. Uživatel, který bude zadávat do hledacího pole jméno, bude moci využít funkce, která mu našeptá jméno uživatele, kterého pravděpodobně hledá. V našeptávači bude krom jména osoby zobrazena také jeho profilová fotka. Po kliknutí na řádek v našeptávači pak přejde uživatel do výsledků vyhledávání (SERP), kde bude vypsána přehledová tabulka Google+ účtu, obsahující potřebné informace včetně tlačítka pro přidání do kruhu.  

Osobní výsledky (Personal Results)

Osobní výsledky obohatí vyhledávání o data vašich známých a přátel. Do SERPu se tak dostanou fotky z alb, vide, statusy a jiné aktivity, které tvoří Vaši přátele na sociální síti Google+. Je zřejmé, že tento prvek půjde v budoucnu dobře propojit s komerčními stránkami, jelikož do vyhledávání se budou přidávat i aktivity komerčních stránek, které uživatel Google+ sleduje.  

Lidé a stránky (People and Pages)

Poslední funkce pak bude nabízet profily a stránky, které souvisí s hledaným dotazem. Prvek se bude objevovat v pravé části, kde se jinak objevují sponzorované odkazy z AdWords. Ve skutečnosti pak půjde o funkci, která má hodně blízko k PPC. Uživatel zadá slovo nebo frázi, a vyhledávač mu nabídne nejvhodnější výsledky na daný dotaz. V budoucnu půjde určitě skrz tuto funkci oslovovat uživatele placenými výsledky.

Pokud se chcete o novinkách dozvědět více, můžete navštívit oficiální blog Google: http://googleblog.blogspot.com/2012/01/search-plus-your-world.html

Propagační video, které Google představil spolu s novinkami:


Štítky k článku: SEO, Sociální sítě
Jiří Komár

Jiří Komár

Autor článku působí jako UX designer a specialista na internetový marketing. Posledních sedm let se pohybuje především v prostředí internetových obchodů a podílel se na projektech jako OKAY.cz, Kama.cz, Bambule.cz, Rogelli.cz nebo Alfa.cz.

Rubriky
Rubrika Článek

Veškerý obsah je majetkem autorů, jeho další šíření bez souhlasu je zakázáno, 2008 - 2017 © www.seo-slovnik.cz - Váš internetový rádce