Seo slovník

Pozitivní stereotypy

Cesta k článku: Seo-slovnik.cz » p » Pozitivní stereotypy
Napsal: Seo-slovnik.cz | Čtvrtek 23.08.2012 | Komentáře vypnuty

Pozitivní stereotyp je pojem, který spadá do oblastí použitelnosti a UX (User Experience – uživatelský prožitek). Tento pojem si můžeme představit jako schopnost pracovat s něčím díky našim předchozím znalostem. Uživatel tedy pracuje s věcí tak, jak je zvyklý.

S pozitivními stereotypy se setkáváme každý den v běžném životě, jde většinou o věci, které ani nevnímáme a automaticky je používáme. Může jít například o umístění volantu v autě, umístění klávesy na klávesnici nebo vnímání určitých značek. Všechno toto máme zažité a jsme na to zvyklí. Pokud by došlo k jakékoli změně, bude pozitivní stereotyp narušen a my budeme z této situace zmatení.

Na webu to funguje podobně, pokud navrhujeme web a změníme nějaký prvek tak, že to uživatel nečeká, bude pro něj problém se změnou pracovat. Proto, pokud chceme navrhnout web tak, aby byl co nejlepší, měli bychom pozitivní stereotypy respektovat a naše řešení by se od nich nemělo nějak zásadně lišit.

Příklad pozitivního stereotypů na webu:

  • nákupní košík v e-shopu je umístěn v pravém horním rohu

Rubriky
Rubrika Článek

Veškerý obsah je majetkem autorů, jeho další šíření bez souhlasu je zakázáno, 2008 - 2017 © www.seo-slovnik.cz - Váš internetový rádce