Seo slovník

On-page faktory

Cesta k článku: Seo-slovnik.cz » o » On-page
Napsal: Seo-slovnik.cz | Úterý 24.11.2009 | Komentáře vypnuty

On-page faktory si můžeme představit jako všechny části webu, které dokážeme nějak ovlivnit. Mezi základní prvky, které bychom mezi on-page faktory měli zařadit budou určitě patřit všechny HTML značky a jejich uskupení ve zdrojovém kódu, navigační prvky a všechny části webu, které nějak můžou ovlivnit naše výsledky u fulltextových vyhledávačů.

Mnoho autorů článků a návodů jak správně optimalizovat web se zabývá ve spojení s on-page faktory pouze validitou HTML kódu, kterou berou jako základ celého úspěchu. Bohužel, problematika on-page faktorů je mnohem komplikovanější a nelze se soustředit pouze na zdrojový kód. Zkusím zde proto vypsat, výběr pěti nejdiskutovanějších elementů, které zařazujme mezi on-page faktory a o kterých se vedou věčné polemiky. U každého elementu pak napíšu krátký popis a důležitost pro optimalizaci webu. Více informací o každém výrazu se dozvíte na samostatné stránce v rubrice SEO slovník.  

Zdrojový kód = správná sémantika a syntaxe

Základem každého webu je zdrojový kód. Ten by měl být vytvořen podle určitých pravidel a norem, jelikož právě zdrojový kód prochází fulltextový robot. Ale i přesto je zdrojový kód jedním z nejméně důležitých prvků, které nějak ovlivní fulltextový vyhledávač. (Pokud mluvím o zdrojovém kódu myslím především html značky atd. Nezahrnuji zde psaný text). 

Nadpisová struktura H1-H6

Jeden z přeceňovaných prvků, kterým je připisována velká síla a moc ovlivnit výsledky našeho webu. Bohužel, tento prvek nám při optimalizaci takřka nikterak nepomůže. Fulltextový vyhledávač bere nadpis jako text a schopnost ovlivnit výsledek pomocí nadpisů je takřka nulová.

H nadpisy je proto spíše dobré opatřit id, na které se můžeme odkázat v rámci navigace. U dlouhých dokumentů se nám tento způsob odkazů hodí dvojnásob. Pokud chcete vědět o nadpisech více, podívejte se přímo na stránku nadpisy.

Description - popisový meta tag

Pro ty, co neví oč se jedná, jde o jeden z meta tagů, které se uvádějí v hlavičce HTML dokumentu. Jde o jednoduchý popisek, který sděluje návštěvníkovi, o čem stránka je. Obsah této značky využívají fulltextové vyhledávače jako popisový text u výsledků. Značka není povinná a pokud ji nevyplníte, vyhledávač použije jako popisová text jinou část textu, kterou na stránce najde. Více se dozvíte přímo na stránce daného slova meta description.

Keywords - meta tag

Meta keywords je stejně jako meta description tag, který je uveden v hlavičce HTML dokumentu. Tento tag je v dnešní době již mrtvý. Jde o pozůstatek z minulosti. Vyhledávače jej dnes již k ničemu nevyužívají. Pokud tento prvek nevyplníte, nic se nestane, pouze si ušetříte čas. Pokud by jste chtěli vědět o této značce více, podívejte se na stránku daného slova meta keywords.

Titulek webu

Titulek webu patří mezi nejzásadnější on-page faktory. Jde o tag, který je umístěn v hlavičce HTML dokumentu. Na webu je vidět, jako popisek okna prohlížeče. Nejčastěji je vepsán do modrého pozadí a následuje ho název prohlížeče: Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer atd. V pomyslném žebříčku on-page faktorů je titulek favorit a do určité míry lze s jeho pomocí ovlivňovat výsledky u fulltextových vyhledávačů. Nejčastěji se s ním setkáváme ve výsledcích fulltextových vyhledávačů, zde titulek reprezentuje text, který tvoří odkaz na Vaši stránku. Více se o této značce dozvíte na stránce slova titulek stránky.


Rubriky
Rubrika Článek

Veškerý obsah je majetkem autorů, jeho další šíření bez souhlasu je zakázáno, 2008 - 2017 © www.seo-slovnik.cz - Váš internetový rádce