Seo slovník

Linkbuiding - budování zpětných odkazů

Cesta k článku: Seo-slovnik.cz » l » Linkbuilding
Napsal: Seo-slovnik.cz | Neděle 11.10.2009 | Komentáře vypnuty

Linkbuilding

Co si představit pod pojmem linkbuilding?

Linkbuilding vychází z angličtiny a v češtině je znám jako výraz: budování zpětných odkazů.

Odkazy jsou vlastně základní kámen celého internetu. Pokud se podíváme na jakých principech je vytvořen internet. Zjistíme, že v internetu jsou miliony internetových domén a ty jsou mezi sebou propojeny pomocí odkazů = linků. Nebýt těchto odkazů, uživatelé by se nedozvěděli o ostatních stránkách. Odkazy se dělí na dva typy. Na odkazy interná a externí. Interní odkazy jsou odkazy, které odkazují na stránky v rámci jedné domény. Například menu s články je postaveno pouze z interních odkazů. Druhým typem odkazů jsou odkazy mimo doménu. To znamená, že pokud na ně uživatel stránek klikne, dostane se na jiné webové stránky.

V počátcích internetu, kdy ještě neexistovaly fulltextové vyhledávače. Byl zpětný odkaz jediný způsob jak na určitý web v rámci internetu upozornit. Uživatel znal web A, který navštěvoval a který ho zajímal. Majitel webu B se domluvil s majitelem webu A, že mu na svůj web umísti odkaz na web B. Uživatelé nyní mohou volně přejít i na web B. Následně se pro ulehčení práce s internetem začaly vytvářet internetové katalogy. Ty shromažďovaly odkazy na jednotlivé weby do přehledných skupin, dle určitých vlastností. Bohužel nové weby přibývaly s takovou rychlostí, že jejich další zařazování do katalogů již nebylo možné. V té době přišly na scénu fulltextové vyhledávače, s kterými pracujeme do dnes. Ty narozdíl od katalogů, již nezatřizují weby do skupin. Ale pracují se samotným obsahem a jednotlivými stránkami webu. Uživatel následně již hledá pouze klíčové slovo, které ho zajímá a fulltextový vyhledávač mu nabídne výpis stránek, které dané slovo obsahují.

A nyní se dostáváme opět k našemu linkbuildingu. Fulltextové vyhledávače nemohou jen tak vypsat seznám stránek, na kterých se slovo vyskytuje. Protože, každá stránka je jiná. Jedna může být zajímavější než ta druhá a třetí než ta první. Proto každý fulltextový vyhledávač obsahuje sadu pravidel, podle kterých se má řídit a podle kterých má třídit výsledky. Těchto pravidel je celá řada, ale za nejdůležitějším se považuje právě počet odkazů na stránku. Vývojáři zde vycházeli z reálného světa a z filozofie: O kom se více mluví, ten je asi zajímavější. Ve světě vyhledávačů je zajímavost zastoupena počtem odkazů. Proto, čím více zpětných odkazů na náš web směřuje, tím lépe si budeme vést u fulltextových vyhledávačů. Navíc, nesmíme zapomínat na původní smysl odkazů a tím je upozorňování na jiné weby. V dnešní době se většina majitelů stránek soustředí na zpětné odkazy jen kvůli vyhledávačů a zapomíná se, že dobrý odkaz může přivést návštěvníky i z jiné stránky.

Co je u zpětného odkazů důležité

Na odkaz lze nahlížet ze dvou úhlů. Co je důležité u odkazu z pohledu uživatele a co je dobré z pohledu fulltextového vyhledávače. Správně je vždy, aby odkaz byl dobrý pro uživatele. Fulltextový vyhledávač pak sám takový odkaz ocení v podobě vyšší důležitosti.
 

  • Odkaz by měl být vždy umístěn na stránce, kterou navštěvuje stejná cílová skupina, jako stránku na kterou směřuje.
  • Odkaz by měl být umístěn přirozeně na viditelném místě nebo přímo v textu. Aby uživatel mohl při čtení textu volně přejít nebo si otevřít nové okno. Určitě by se odkazy neměly umisťovat pouze do patičky webu. Jelikož fulltextový vyhledávač těmto odkazům následně přiřazuje nižší prioritu.
  • Odkaz by měl vést na stránku tématicky podobmou té, na které je umístěn.
  • Uživatel by měl vždy vědět, kam po kliknutí na odkaz přejde. A to i z důvodu důvěryhodnosti Vašeho webu.

Štítky k článku: SEO
Rubriky
Rubrika Článek

Veškerý obsah je majetkem autorů, jeho další šíření bez souhlasu je zakázáno, 2008 - 2017 © www.seo-slovnik.cz - Váš internetový rádce