Seo slovník

CPC – cena za proklik

Cesta k článku: Seo-slovnik.cz » c » CPC
Napsal: Seo-slovnik.cz | Středa 22.08.2012 | Komentáře vypnuty

CPC je zkratka z anglického slova „cost per click“ = cena za proklik. S tímto pojmem se nejčastěji setkáme v PPC systémech Sklik a Google AdWords. V těchto systémech se inzerují reklamní inzeráty na vybraná klíčová slova a neplatí se zde za zobrazení, ale za učiněný proklik.

Většina PPC systému pracuje také s hodnotou maximálního CPC (Max. CPC), tedy maximální částka, kterou jste ochotni zaplatit za kliknutí na inzerát, který se zobrazí na určité hledané klíčové slovo. Maximální CPC nám tedy pomáhá omezit PPC systém, abychom neplatili více, než si můžeme na určité slovo dovolit.

Kromě maxima se zde objevuje také pojem průměrné CPC. Tato hodnota říká, kolik je průměrná cena prokliku. Cena samotného kliku není dopředu PPC systémem stanovena, cena se totiž mění dle toho, jaké slova jsou v PPC sestavě, jak kvalitní je inzerát, kolik je ochotna zaplatit konkurence a podle dalších mnoha faktorů.

Pokud si nejste jistí, je dobré si nechat vytvořit PPC reklamu u odborníka, jelikož při špatném nastavení lze dost věcí pokazit a reklama nemusí být vůbec efektivní.


Rubriky
Rubrika Článek

Veškerý obsah je majetkem autorů, jeho další šíření bez souhlasu je zakázáno, 2008 - 2017 © www.seo-slovnik.cz - Váš internetový rádce