Seo slovník

Banner

Cesta k článku: Seo-slovnik.cz » b » Banner
Napsal: Seo-slovnik.cz | Úterý 13.10.2009 | Komentáře vypnuty

Banner. Asi u žádného jiného slova nemůžeme říct, že by jeho význam znalo tolik lidí. Každý uživatel internetu někdy přišel do styku s bannerem. Druhů bannerů je velké množství. Na internetu se můžeme setkat se statickými bannery nebo s animovanými. Dnes již převážně s těmi animovanými. Ikdyž by se mohlo zdát, že bannerů je na internetu pořád stejně. Jejich éra již není to co bývala.

A proč? Důvodem mizení této formy inzerce je především rychlý nástup PPC reklamy, která je oproti bannerové reklamě levnější a lépe se s ní cílí na konkrétní návštěvníky. Navíc si PPC reklamu může dělat každý, bez potřeby grafického cítění. Dalším velkým důvodem je tzv. bannerová slepota (Banner Blindness). Tento pojem vychází ze studie, při níž se zkoumal vliv bannerů na uživatele. A překvapivě se zjistilo, že návštěvník webu automaticky banner přehlíží, neboť jej nepovažuje za nedůležitý. Jinými slovy, bannerů je v dnešní době tolik, že člověk si přirozeně vybudoval v podvědomí pocit, že bannery jsou jen reklamy a ty nikoho nezajímají.

Ikdyž se sem tam objeví nový typ bannerů, který zaujme. Za nějakou dobu i ten zevšední a člověk jej začne ignorovat.

To ale v žádném případě neznamená, že by bannery měly vymizet úplně. Pokud je banner zpracován zajímavě a není všední a nezajímavý, dá se pomocí něj tvořit účinná brandová reklama. Ta funguje tak, že ikdyž banner nijak zásadně nevnímáte. V podvědomí víte k čemu si jej přiřadit. A pokud narazíte na výrobek propagovaný v brandové kampani, bude pro Vás lákavější než ty ostatní. Více o brandové reklamě se dozvíte zde.


Rubriky
Rubrika Článek

Veškerý obsah je majetkem autorů, jeho další šíření bez souhlasu je zakázáno, 2008 - 2017 © www.seo-slovnik.cz - Váš internetový rádce