SEO

Projektový deník v Google Analytics je super

Cesta k článku: Seo-slovnik.cz » SEO » Projektový deník v Google Analytics je super
Napsal: Jiří Komár | @jirikomar | Pátek 05.03.2010 | Komenáře

Projektový deník v Google Analytics je super

Pokud se staráte o vyhodnocování výsledků u nějakého webu, určitě jste již narazili na jednu nepříjemnost. Všechny informace, změny nebo jiné aktivity s webem je potřeba si ukládat do projektového deníku. Aby jste se za několik dní, týdnů nebo měsíců nemuseli rozpomínat, co se v osudný Den D stalo. Jenže znáte to, jdete mimo kancelář na jednání nebo k šéfovi a poznámky máte u sebe na počítači.

Jenže to by nebyl Google, aby nepřišel s užitečnou inovací, která nám ušetří starosti okolo správy projektového deníku. Nová funkčnost umožňuje vkládání projektových poznámek přímo do profilu Vašeho webu.

Teď si asi říkáte, to zase bude složité a kdo ví jestli to budu umět. Ale nebojte, ovládání poznámek u projektového deníku je velmi jednoduché a dá se říct, že to dokáže každý uživatel.

Stačí si otevřít rozhraní Google Analytics a podívat se kousek pod osu hlavního grafu. Pokud máte klasické rozložení, tak to bude graf návštěvnosti, jak je ukázáno na obrázku. Na grafu si všimněte malé šipky. Pokud na ni kliknete otevře se Vám nabídka pro vložení projektové poznámky. V české verzi Google Analytics je tato možnost pojmenovaná: Vytvořit novou anatoci. Zajímavé je, že u druhého typů vkládání se objeví možnost: Vytvořit novou poznámku. Obě možnosti, ale dělají to samé. Druhá možnost, jak poznámku vložit, je kliknout přímo na určitý den v grafu.

Pokud vkládáte nějakou poznámku, můžete si vybrat, zda půjde o poznámku sdílenou nebo soukromou. Bohužel, poznámky od sebe na ose grafu nepoznáte. Jelikož u nich nelze nastavit barvu ani typové zařazení. Tyto funkce pravděpodobně přibudou časem, takže doporučuji si vždy poznámku uvodit nějakým klíčovým slovem. To by Vám mělo při zpětné identifikaci stačit.

Pokud nevíte, co by jste si měli do poznámek vkládat. Připravil jsem několik tipů. Pravděpodobně nepůjde o nic světoborného, ale náš web čtou také začínající uživatelé GA, takže opakování matka moudrosti.

Přehled aktivit, které si značíme do projektového deníku:

Spuštění webu

Určitě si zaznačíme, kdy jsem náš web spustili. Přeci jenom GA máme na webu již před spuštěním a zpětně si tak můžeme dohledat, kdy byl onen slavný den. 

Posílání hromadných e-mailů

Pokud používáme na našem webu e-mailový zpravodaj. Můžeme si poslání takového e-mailu opět označit. Na většině grafů se mailová kampaň podepíše v podobě velkého zubu, takže je patrné, že šlo o poslání e-mailu. Nesmíme ale zapomenout na zpětně analyzování naších hromadných e-mailů, abychom zjistili, která podoba na naše odběratele nejvíce zafungovala. Přeci jenom, posílat zpravodaj, který vypadá jako SPAM není nejlepší řešení.

Vložení webu do katalogu a zbožových vyhledávačů

Pokud náš web vložíme do katalogu nebo vyhledávače zboží, je dobré tento fakt poznačit. (Pokud mluvíme o katalogu, myslíme velké katalogy typu firmy.cz, najisto.cz atd. Malé link farmy :-) poznačovat nebudeme a nejlépe tam web ani nebudeme vkládat. Jelikož jde mnohdy o risk, ale k tomu až někdy jindy.)

Reklamní kampaně - PPC, Brand, PR atd.

Všechny další aktivity, které mohou přivést návštěvníky na Váš web. Určitě bych zde zařadil spouštění PPC kampaní, televizní, rozhlasové nebo tištěné reklamy. Nějaké to PR na jiném webu atd.

Přidání zpětného odkazu

Často opomíjené jsou zpětné odkazy. Ty bychom měli sledovat zejména z důvodu vyhodnocení přínosnosti. Pokud jde o placený zpětný odkaz, musíme zjistit, zda pro nás takový odkaz má smysl i nadále nebo jde o mrhání prostředky. Proto jeho přidání na web poznačíme a třeba za měsíc si vyhodnotíme, co nám dal.  


Jiří Komár

Jiří Komár

Autor článku působí jako UX designer a specialista na internetový marketing. Posledních sedm let se pohybuje především v prostředí internetových obchodů a podílel se na projektech jako OKAY.cz, Kama.cz, Bambule.cz, Rogelli.cz nebo Alfa.cz.

Rubriky
Rubrika Článek

Veškerý obsah je majetkem autorů, jeho další šíření bez souhlasu je zakázáno, 2008 - 2017 © www.seo-slovnik.cz - Váš internetový rádce