PPC

Google Online Marketing Challenge z pohledu soutěžícího (2)

Cesta k článku: Seo-slovnik.cz » PPC » Google Online Marketing Challenge z pohledu soutěžícího (2)
Napsal: Jan Korpas | Pátek 01.04.2011 | Komenáře

Google Online Marketing Challenge z pohledu soutěžícího (2)

V prvním díle o soutěži Google Online Marketing Challenge jsme si povídali o výběru klienta, vytvoření reklamních kampaní a také o sepsání Pre-Campaign Reportu. Nyní se podíváme na průběh kampaní, jejich optimalizaci, povíme si něco o tom jak napsat závěrečnou zprávu a také o důležitých faktorech, které jsou hodnoceny.

Na průběh kampaní není moc času, protože tři týdny utečou jako voda. Kampaně jsme rozdělili na dvě části a to pro reklamní síť a vyhledávání. Aby se kampaně rychle rozjely, zvolili jsme strategii vyšších počátečních cen za prokliky a naše inzeráty se tak mohly dostat co nejdříve na oči hledajícím uživatelům. Jakmile se nám začala sbírat nějaké data, ihned jsme je vyhodnocovali a snažili se na ně reagovat. Měnili jsme shody klíčových slov, přidávali nová a mazali neefektivní slova, upravovali ceny prokliků, měnili inzeráty apod. Využívali jsme přehledů s frázemi, které spouštěly naše inzeráty a také přehledů s webovými stránkami, na kterých se reklamy zobrazily. Osvědčil se nám přístup, kdy každý člen týmu dostal část kampaní, o kterou se musel starat. Samozřejmě jsme vše týmově konzultovali a snažili se pomáhat jeden druhému.

Jakmile jsme odfiltrovali neefektivní kampaně, klíčová slova popřípadě inzeráty, zaměřili jsme se na minimalizaci cen prokliků, ovšem při zachování stejného výkonu. U klíčových slov s vysokým CTR, jsme se snažili minimalizovat nabídky a zkoumali jsme, jak velký vliv to bude mít na celkový výkon sestav. Výkon kampaní jsme také velmi bedlivě sledovali v Google Analytics, který nám mohl prozradit více o chování návštěvníků přiváděných právě skrze naše kampaně. Z metrik jako jsou průměrná doba strávená na webu, počet shlédnutých stránek na návštěvu nebo míra opuštění, jsme zjistili, zda jsme přivedli dobře cílené návštěvník. Kampaně, které vykazovaly špatné hodnoty, jsme upravovali nebo rovnou vypnuli jako neefektivní.

Google Online Marketing Challenge logo

Do tří týdnů od vyčerpání přiděleného kreditu, jsme museli sepsat Post-Campaign Summary. Ovšem je potřeba si pohlídat nejpozdější možné datum pro odeslání reportu. Protože pokud vám kampaně skončí týden před deadline, pak máte jen týden na sepsání reportu namísto tří. Report měl obsahovat tři části Executive Summary, Industry Component a Learning Component. V části Executive Summary měly být uvedeny stanovené cíle, obecnější popis kampaní s jejich dosaženými výsledky, poznatky klienta či zhodnocení proč se nepodařilo dosáhnout stanovených cílů. Industry Component byla rozsáhlejší část reportu a měla obsahovat přehled kampaní, vývoj naší strategie a postupy pro optimalizaci kampaní, využívané reporty v AdWords apod. Dále jsme také uvedli v tabulkách jednotlivé sestavy a jejich výsledky doplněné o grafy z AdWords nebo Analytics. Nakonec měly být uvedeny nějaké rady a doporučení na další možnosti online inzerce především pak s využitím AdWords. Náš klient se rozhodl v této reklamě dále nepokračovat a proto jsme tam i tento fakt uvedli. V poslední části závěrečného reportu Learning Component jsme sepsali naše dojmy a získané zkušenosti díky této soutěži. Dále jsme také uvedli hodnocení komunikace s klientem a týmové práce. Pokud máte s AdWords už nějaké zkušenosti, nemusíte si nutně vymýšlet, že jste se naučili tvořit reklamní sestavy a vytvářet reporty, ale můžete napsat narovinu, tak jako já, že jste s AdWords již pracovali a proto s ním máte jisté zkušenosti.

Po odeslání Post-Campaign Reportu, jsme už mohli jen čekat, jak odborná porota odhodnotí naše snažení. Důležitými faktory pro hodnocení byla vámi vytvořená struktura kampaní, použité techniky optimalizace, aktivita při správě kampaní a využívání reportů či nástrojů v AdWords a nakonec také efektivita čerpání rozpočtu.

Výsledky jsme se dozvěděli koncem měsíce července, takže necelé dva měsíce po ukončení soutěže. K naší velké radosti jsme se dostali do semifinále, kde postupuje 100 nejlepších týmů. V tomto ročníku soutěže bylo asi 2500 účastníků z celého světa.


Štítky k článku: PPC
Rubriky
Rubrika Článek

Veškerý obsah je majetkem autorů, jeho další šíření bez souhlasu je zakázáno, 2008 - 2017 © www.seo-slovnik.cz - Váš internetový rádce