PPC

Google Online Marketing Challenge z pohledu soutěžícího (1)

Cesta k článku: Seo-slovnik.cz » PPC » Google Online Marketing Challenge z pohledu soutěžícího (1)
Napsal: Jan Korpas | Pátek 25.03.2011 | Komenáře

Google Online Marketing Challenge z pohledu soutěžícího (1)

Možná už je trochu pozdě, ale vzhledem k tomu, že registrace do soutěže Google Online Marketing Challenge trvá až do poloviny dubna,  je ještě dost času se přihlásit. Tento článek vás možná přesvědčí, abyste to také zkusili. Nechci zde příliš rozepisovat o jakou se jedná soutěž, takové informace najdete na stránce soutěže nebo v uživatelské příručce, ale rád bych se v tomto článku na soutěž podíval očima zúčastněné osoby.

O co tedy vlastně jde? Gigant Google, již čtvrtým rokem pořádá celosvětovou soutěž mezi vysokoškolskými studenty v přípravě, realizaci a správě reklamních kampaní, pro firmy a neziskové organizace, prostřednictvím AdWords. Mohli bychom říci, že se jedná o velmi dobře promyšlený tah Googlu, jak rozšířit základnu svého marketingového impéria v PPC reklamě. V našem případě se nejedná ale o nic dotěrného a lze skloubit užitečné s příjemným. Pokud jste student, máte šanci naučit se něčemu novému nebo si ověřit jak tomu co umíte, rozumíte. V případě firmy, máte šanci zadarmo zjistit, zda jsou pro váš business PPC kampaně vhodným zdrojem objednávek. Za zkoušku nic nedáte, ale Google dá 200 USD, což není zrovna málo.



Nespornou výhodu je, že od loňského roku (2010) můžete celou soutěž realizovat v českém jazyce. Angličtině se ale stejně nevyhnete, protože celá uživatelská příručka, ve které jsou popsány veškeré požadavky, česky psaná není. Přeložit si, co se po vás žádá snad zvládne každý. Doporučuji si tuto příručku pozorně přečíst, abyste splnili všechny požadavky, které jsou v hodnocení zohledňovány.

Nejdůležitější je výběr firmy. I zde se musíte řídit pravidly soutěže. Firma nesmí mít právě spuštěné kampaně v AdWords a pokud již má AdWords vytvořený, v posledních šesti měsících v něm nesměly kampaně běžet. Při výběru pak zvažte, v jak moc konkurenčním prostředí firma působí. Já s mým týmem jsme si vybrali společnost, která se zabývala projekčními a montážními pracemi v oblasti vzduchotechniky, vytápění, elektropožární signalizace apod. Firma také byla certifikovaná v seznamu odborných dodavatelů v rámci dotačního programu „Zelená úsporám“. Myslím si, že klasické internetové obchody nejspíše tou správnou volbou nebudou, nicméně pokud bude eshop nabízet zajímavé a neotřelé zboží, tak proč ne. :-)

Když vyberete vhodného kandidáta, kterému pomůžete raketovému nárůstu objednávek či klientů, je potřeba jej pořádně proklepnout. Ideální je, když je firma ve vašem okolí a můžete se s jejími zástupci sejít osobně. My jsme takové štěstí neměli a tak bylo potřeba důkladně připravit a sepsat všemožné otázky, které nám poté měly umožnit připravit Pre-Campaign report. Zjišťovali jsme informace o firmě, historii, aktuální stav, vize, v čem vyniká a naopak zaostává za konkurencí, na jaký trh se soustředí, zda nějakou reklamu již využívali, jak nejčastěji získávali klienty, v jakém stavu byly jejich webové stránky, jaké měly stránky slabiny apod. Ptejte se raději více, než méně. Hodit se bude všechno. Součástí Pre-Campaign reportu také je vaše strategie, pomocí které hodláte kampaň v AdWords připravit. Bylo tedy potřeba promyslet, na jaká klíčová slova inzerovat a jak je vhodně rozdělit do kampaní a sestav. Celou připravenou kampaň jsme do reportu neuvedli z důvodu omezeného rozsahu. Vybrali jsme tedy asi 4 nejzajímavější kampaně, dvě pro vyhledávání a dvě pro reklamní síť. Nakonec jsme provedli přibližný odhad, čeho bychom rádi dosáhli. Stručně řečeno, představili jsme naši vizi.

Jelikož jsem se rozepsal trochu více, než jsem čekal, rozhodl jsem se, že tento článek rozdělím na dvě části. Ve druhém díle bychom se pak zaměřili na průběh kampaní, Post-Campaign summary a nakonec vyhlášení vítězů :-)

 

Čtěte také Google Online Marketing Challenge z pohledu soutěžícího (2)


Štítky k článku: PPC
Rubriky
Rubrika Článek

Veškerý obsah je majetkem autorů, jeho další šíření bez souhlasu je zakázáno, 2008 - 2017 © www.seo-slovnik.cz - Váš internetový rádce